KUREYŞAN OCAĞI WEBSİTESİNE HOŞ GELDİNİZ
MENÜ  
  Ana Sayfa
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  İNANÇ ÖNDERLERİMİZDEN YAZILAR
  CEM VAKFI 2008/2009 HİZMET İÇİ
  SİNEMİLLİ OCAĞI
  KUREYŞAN OCAĞI
  SAKLI SAYFALAR
  DUYURULAR
  BABA MANSUR OCAĞI
  DERVİŞ CEMAL OCAĞI
  ALEVİ BEKTAŞİ DERGAHLARI
  RESİMLER
  LINKLER
  FORUMLAR
  TOP LİSTE
  UYDU VE HARİTA SATFASI
  HAFTALIK CEM MUHABBETİ
  HABERLER
  ON İKİ İMAMLAR
  DEDE VE BABALARIN OCAKLARI
  DEDELER VE BABALAR
  DEYİŞLER,DUAZ-I İMAMLAR,MERSİYELER
  GAZETE YAZILARI
  SEYYİD MUHAMMED OCAĞI
  İMAM ZEYNEL ABİDİN OCAĞI
  EMİROĞULLARI OCAPI
  BATTAL GAZİ OCAĞI
  HÜSEYİN ABDAL OCAĞI
  MUNZUR BABA OCAĞI
  AĞU İÇEN OCAĞI
  SAYAÇ
  ESMAÜL HÜSNA
  KERBELA OLAYI
  DERSİM OLAYI
  SİVAS OLAYI
  DERSİM BİLMECELERİ
  DERSİM ATASÖZLERİ
  DERSİME GELİRSENİZ!...
  SİZDEN GELENLER
  MUNZUR
  DÜZGÜN BABA ZİYARETGAHI
  ALEVİLİK HAKKINDA ANKETLER
  GEMLİK CEM GAZETESİ
  İLETİŞİM
  CEM'DE 12 HİZMET
  ALEVİLİKTE CEM
  HIZIR ORUCU
  12 OCAKLAR / AŞİRETLER
  İLGİNÇ BİLGİLER
  BİR BÜTÜN OLARAK HZ.ALİ
  ALEVİ İNANÇ GERÇEKLİĞİ VE NAMAZ
  MUSAHİPLİK (Yol Kardeşliği)
  SEMAH NEDİR
  DEDELİK NEDİR?
  CEM
  ŞİİLİK
  BEKTAŞİLİK
  ALEVİLİK İSLAMİYET İÇİNDE BİR MEZHEPMİDİR?
  MUHARREM ORUCU
  DÖRT KAPI KIRK MAKAM
  SEYİT RIZA
  DÜZGÜN BABA EFSANESİ
  MUNZUR BABA EFSANESİ
  GELİN PINARI EFSANESİ
  ÇEMİZGEZEK
  HOZAT
  MAZGİRT
  NAZİMİYE
  OVACIK
  PERTEK.
  ABDAL MUSA SULTAN
  PİR GAZETESİ
  DÜŞKÜNLÜK NEDİR?
  ALEVİLİKTE İKRAR VERME
  EHLİBEYT KİMLERDİR?
  ALEVİLER NEDEN TAVŞAN YEMEZLER?
  GADİRİ HUM MESELESİ
  DERVİŞ CEMAL SULTAN
  HZ ALİ'NİN DİVANINDAKİ SÖZLERDEN BAZILARI
  KERAMET
  CEM EVİ
  TASAVVUF BATINİ İSLAM
  CAFERİLİK
  BALIM SULTAN
  VELİ SIFATLI PİR
  ALEVİ BEKTAŞİ FIKRALARI
  CUMA SOHBETLERİ
  HACI BEKTAŞ-İ VELİ
  CEM ÇEŞİTLERİ
  MÜRŞİT-PİR-REHBER İLİŞKİSİ
  BİR CEM TÖRENİNİN AŞAMALARI
  CEM EVLERİNDE YAPILAN ON İKİ HİZMET
  CEM EVİNDEKİ YERLERİN ANLAMLARI
  KOÇGİRİ OLAYI
  ZAKİR MESUT AYDIN'IN KATILACAĞI PROĞRAMLAR
  ABDAL MUSA'YI ANMA TÖRENLERİ
  OYUNLAR
  YOL VE SÜREKLER
  KERBELA
  PİLEMORİ-PÜLÜMÜR KÖYLERİ
  HADİS VE SÜNNET
  SULTAN NEVRUZU BAYRAMI
  İSLAMİYET VE ALEVİLİK
  ALEVİLİĞİN TARİHİ
  PEYGAMBERLER
  PİR NASIL OLMALIDIR
  TALİP NASIL OLMALIDIR
  KERBELA ŞEHİTLERİ
  Büklü Dede Dergahı
SİTE İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİZİ zakir_mesut@hotmail.com ADRESİNE BİLDİRİNİZ...
Bugün 31 ziyaretçikişi burdaydı!
İSLAMİYET VE ALEVİLİK

EY ERENLER BEZMİNİZE

 

Ey erenler bezmimize
Gel dediniz geldim işte
Tatlı canını sen bize
Ver dediniz verdim işte.

Dinle öten bülbülleri
Kokla lale sümbülleri
Bahçemizdeki gülleri
Der dediniz derdim işte.

Kaldım bir aba bir hırka
Onu da soyundum Hakk'a
Sen vücudunu çarmıha
Ger dediniz gerdim işte.

Yeter çektiğin azab-ı renç
Artık maceralardan vazgeç
İçimizden bir güzel seç
Sev dediniz sevdim işte.

Ayır dolunu boşunu
Vahid iyi bil dostunu
Dergâhımıza postunu
Ser dediniz serdim işte.

 

İslamiyet’ten önce insanları kasıp kavuran hurafelerin bir daha hiç kimseyi rahatsız etmemek üzere tarih sahnesinde,karanlıklar içinde kalmasını sağlayıp; bir güneş ışığı gibi tüm kainatı aydınlatan İslamiyet, son peygamber Hz. Muhammed’in üstün insani özellikleriyle kısa sürede  insanları irşat edip büyük alanlara yayılmıştır.

Adaletsizlikleri önleyen, tüm insanların kardeşliğini savunan, evrensel insan haklarını berrak bir şekilde tüm insanlığa ulaştıran İslamiyet’in temel rehber kitabı olan Kuran-ı Kerim de insanı alemin merkezine yücelten kutsal bir metindir.

“Ben sadece güzel ahlakı tamamlamak üzere yüce yaradan tarafından sizlere tebliğci olarak gönderildim” diyen Hz.Muhammet; gelir eşsizliğinden, cinsiyet ayrımcılığı dolayısıyla kadın sömürüsünden, haksız yere kazanç sağlayanlara kadar insanın, insan üzerindeki haksız hakimiyetini kaldırmış, tüm insanların eşit ve bir olduğunu söylemiş ve tüm yaşamı boyunca bunu ahlaklı yaşamın esası olarak kabul etmiştir.

(Hz. Peygamber; Ben ahlak binasının son tuğlasıyım. Ahlak binasını sevmemek mümkün mü?)

Hiçbir soy ve boyun,hiçbir ailenin,zümrenin ve sınıfın birbirinden üstün olmadığını her gittiği yerde anlatan,her atadığı yöneticiye, komutana bildiren Hz.Muhammed, yeryüzünde tüm zamanların en dahi insanları arasında yerini alarak, kurmuş olduğu dinin tebliğcisi olarak bugüne kadar ve bundan sonra da sonsuza kadar anılmayı hak etmiştir.

Çeşitli ibadet anlayışlarıyla Tanrı’ya ulaşılması konusunda insana büyük bir özgürlük alanı bırakan İslamiyet, bugün ilk günkünden fazla çok büyük bir coğrafyada bir milyardan fazla insan tarafından bağlanılan, bir dindir.

İslamiyet’te Tanrıya varma ve ibadet uygulamalarındaki farlılıklardan dolayı bir çok mezhep,tarikat ve inanç sistemi kurulmuş;kimi zaman şiddete varan uygulamalarla tek tip bir islami yorum yayılmaya çalışılmışsa da insanın ve toplumun sosyo/psikolojik yapısına aykırı olduğu için bunda başarılı olunamamıştır.

İslami kuralları temel rehber alarak kurulduğunu söyleyen kimi devletler, bu dinin tüm değer sistemlerini tahrip etme pahasına dini siyasallaştırmış ve dince kutsal sayılan değerleri kullanarak ,samimi dindarları, dini farklı bir şekilde yorumlayanları büyük baskılar altında tutup onlara işkence yaparak, yüzyıllar boyunca bitmez acılara sebebiyet vermişlerdir.

İslamiyet’in kuruluşundan bu yana bin dört yüz yıl geçmiş olmasına rağmen hala günümüzde bile yaşanan sancılar vardır. Kadınlara recm (dince yasak sayılan şeyleri yapmasından dolayı taşlanarak öldürülmesi uygulanması), din adına büyük terörist saldırılarda bulunulup binlerce insanın ölümüne sebebiyet verme gibi kabul edilemeyecek ağır insan hakları suçları maalesef İslam adına işlemeye devam etmektedirler.

Demokrasinin ve laikliğin her ne kadar İslamiyet’le uyuşmadığı konusunda çok uzun yıllardan beri bir takım ön yargılı, maksatlı, yanlış açıklamalar ve bunu ispatlamak için çalışmalar yapılmışsa da; genel olarak şimdi çoğu bilim insanlarının, ilahiyatçıların, din alimlerinin, inanç /kanaat önderlerinin de aktardıkları gibi;İslamiyet ile demokrasi ve laiklik uyuşmaktadır.

Net olarak görülmeyen tek nokta ise İslamiyet ve demokrasi, laiklik adına konuşanların bu gerçekleri bir türlü kabul edememeleri ve insanların huzurlarını kaçırmaktan çıkar ummalarıdır.

Bugün emsalsiz Ulusal Kurtuluş Savaşı Destanını büyük Türk milletiyle birlikte yazıp, sonsuza kadar yaşayacak bir Türk devleti kuran, Mustafa Kemal Atatürk’ün kurmuş olduğu sistemde göstermiştir ki; demokrasi ve laiklik, İslamiyet ‘le çok güzel bir şekilde uyuşabilmekte, hatta bundan da insanımıza ve toplumumuza büyük yararlar doğmaktadır.

Bugün bizlere düşen İslamiyet’in yüce değerleriyle birlikte, demokratik laik devletimize Atatürk Devrim ve İlklerine sahip çıkmaktır.

İslamiyet’in tüm yüce değerlerini onun kurucusu olan Hz.Muhammet’ten öğrenen Hz.Ali istisnasız tüm Müslümanların en çok sevdiği ikinci dini şahsiyettir.

İslamiyet’i ilk kabul edenlerden,Hz.Peygamber’ e en fazla yardımda bulunup,Kuran’ı Kerim’i en iyi şekilde yorumlayan kişi olan Hz.Ali; daha çocukluğunda haksızlıklara karşı çıkmış,putları parçalayarak inanç ve insan sömürüsüne karşı mücadeleye girişmiştir.

Kuran’da yerini alan, Veda Hutbesin’ de ve yüzlerce sahih (güvenilir) hadiste de belirtildiği gibi;Hz.Peygamber ve onun masum ve yüce ev halkı Ehlibeyt, yani Hz.Muhammed, Hz.Ali, Hz.Fatima, Hz.Hasan, Hz.Hüseyin (Pençe-i Ali Aba),tüm yaşamları boyunca, kendilerini izleyen 12 İmamlar, Kırklar gibi insanlığı yücelten tutum ve davranışlarıyla tüm müslümanlara örnek olmuş kişilerdir.

Ehlibeyt’in ışığıyla yanan,nuruyla nurlanan ve kendilerine Alevi denilen Ali yanlıları, Hz.Ali’nin faziletlerini kendilerine örnek alarak yaşamlarını sürdürmektedirler.

Hz.Ali’nin; Mısır’a tayin ettiği Malik bin Ejder’e yazmış olduğu mektupta; “Oraya gittiğinde tüm insanlara hiçbir ayrım yapmaksızın hizmet götüreceksin, bu insanlar Müslüman olmuş, olmamış önemli değil”, diyerek yüzyılları aşan büyük erdemliliğiyle, yeryüzünün devlet adamlığının en üst mertebesine çıktığını göstermesi açısından çok önemlidir.

İşte Alevi İslam anlayışını benimseyen yeryüzündeki yüz milyonlarca insan bu yapısıyla Ali’yi, Ali görüp onun ev halkından  yani, Alevi olmuşlardır.

O mazlumların şahı İmam Hüseyin’in babası, masumluklar timsali, anaların anası Hz. Fatıma‘nın eşi, Hz. Muhammed’in de canından bir can ve kandır.

Kendi soylarının iktidarını, çoğunluğun haklarını gasp etme politikası üzerinde kuran Emevilerin ve Abbasilerin yapmış oldukları zulümlerin de etkisiyle Ehlibeyt soyu Maveraünnehir’de Türk boylarının içine gizlenip, yaşama olanağı bulmuş ve varlığını sürdürebilmiştir.

Türk boyları Ehlibeyt’i sinesine sararak onların tüm erdemlerini de yaşamlarına geçirerek binlerce yıllık köklü inanç ve kültürel birikimleriyle İslamiyet’in Ehlibeyt yorumlarıyla derin bir şekilde bütünleşmişlerdir.

Orta Asya ‘dan Anadolu’ya,Balkanlara doğru ilerleyen tüm Türk kavimleri işte İslamiyet’in batini, tasavvufi yorumla algılayan,dini her türlü zorlamaların, korkuların,kıyımların ötesinde, üstünde  gören bir anlayışı geliştirmişlerdir.

Gönül kırmayı en büyük günah sayan Alevi İslam anlayışı çok açık ve nettir;ele, bele,dile sahip olunmasını;şeriat,tarikat,marifet,hakikat kapılarından geçilmesini, aklın özgürleşmesini,aklın imanla örtüşmesini,ibadeti bir tabu olmaktan çıkarıp,su güzelliğinde,ışık aydınlığında,toprak bereketinde,rüzgar duruluğunda yapılıp, vakitlere, mekanlara hapsedilmemesini; kadınıyla aynı mekanda ,sazıyla Kuran’ın surelerini yorumlayıp,Yunus Emre,Hacı Bektaş,Mevlana gibi filozofların öğütleriyle sohbet edilerek; güzellikler anlatılarak, gör sen o zaman dini, İslamiyeti, diyen anlayışla İslamiyet’e yer yüzünde en özgürlükçü yorumu getirmiştir.

Alevi İslam anlayışında en temel değer insandır.İnsan yüceldikçe,din de yücelir.İnsana değer verdikçe, din de değer kazanır.İnsansız bir dünya ,bir yaşam olmayacağı gibi,insansız bir inanç da olamaz.Yeryüzündeki tek bir kul,insan olarak bir diğerinden üstün değildir.Yeryüzündeki yetmiş iki millete bir nazarla bakmak Alevililiğin olamazsa olmaz ilkelerindendir.

Alevi İslam inancının en temel düsturu temiz ahlaktır.Arsız,hırsız,cani insanlıktan çıktığı gibi Alevi de olamaz.Alevi,Bektaşi,Mevlevi Ali yanlısıdır.Ali gibi yaşayandır.Ali’nin yolundan gidendir.

Doğruluğu ilke edinmiş insandır.Bir başkasını inciten,ibadete yani ceme bile alınmaz.

Tüm esnaf sisteminin Alevi İslam inancının öngördüğü şekliyle iyi,temiz,güzel ürün üretip halka yaralı olma anlayışından hareketle kurumlaşan Ahilik; temel kurucularının felsefi yaklaşımlarıyla sadece bir üreticiler birliği olmanın çok ötesine geçmiş ,erdemli,ahlaklı,edepli bir toplum yaratılması konusunda en temel sosyal sistem oluşturulmuştur.

İyi ürün üretemeyenlerin “papucu dama atılırken”siftah yapıp işlerini yoluna koyan bir iş sahibi,komşusu eğer siftah yapmamışsa,maddi bakımdan kötü durumdaysa müşterisini ona yöneltir,ona yardımcı olur.

Türk törelerinden akıllılık,kardeşlik,fetalık,kahramanlık değer sistemlerine bağlı olarak tüm Anadolu’da çok büyük bir örgütlenme teşkilatı kuran Ahilik sistemi aynı zamanda yurdun işgale uğraması  durumunda da en büyük karşı güç olmuştur.

 

 

İşte Alevilik bu değerlerin adıdır. Bu değerlerle bezenmenin adıdır. Ahlaklı, namuslu ve şerefli yaşamın adıdır.

Bu değerlerle yaşamı yüceler yücesi Allah  cümlemize nasip eylemesi niyazı ile gerçeğe Hû....

 

 

 

 
ELİNE BELİNE DİLİNE SAHİP OL...  
  SEVGİLİ CANLAR '' KUREYŞAN OCAĞI '' DEDELERİ VE TALİPLERİ SİTENİZE SAHİP ÇIKIN...  
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol